Ön itt jár: Kezdőlap > ÚJ! eReceptem van az EESZT felhőben. Hogyan válthatom be?

ÚJ! eReceptem van az EESZT felhőben. Hogyan válthatom be?

2022. januárjától bevezetésre került az eRecept. Ebben a cikkben elolvashatja az ezzel kapcsolatos tudnivalókat, hogyan válthatja be az elektronikus receptet szaküzletünkben.

 

Bevezetésre került az eRecept

Mi a teendőm, ha e-receptet írtak fel számomra?

Meddig érvényes az eReceptem?

Az EESZT-ről bővebben

Használatban van még a narancssárga papír vény?

 

Bevezetésre került az eRecept

2022. januárjától kezdődően már bizonyos gyógyászati segédeszközök (így az alvásterápiás készülékek, párásítók és maszkok) is felírhatóak elektronikus receptre (eRecept). Lépést tartva a technikai újításokkal, célunk az ügyfeleink magasszintű kiszolgálása és széleskörű tájékoztatása. Ebben a cikkben az esetlegesen felmerülő kérdésekre gyűjtöttük össze a válaszokat.

Az EESZT (Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér) rendszer működése - a gyógyászati segédeszközök területén – mindannyiunk számára még új, ezért számítunk a kölcsönös megértésre és türelemre, esetleges javaslataikra.

 

Az eReceptem a felhőben van (EESZT vény). Mi a teendőm, ha

  • személyesen szeretném kiváltani a terméket?

A TAJ-kártyája bemutatásával megteheti ezt a Szaküzletben. Amennyiben a recept csak maszkra szól, azt a Honvéd Kórházban lévő maszkpróba-helyiségben is kiválthatja.

  • általam megbízott személy (rokon, ismerős) személyesen intézi a kiváltást?

Az Ön által megbízott személy a Szaküzletben a személyazonosságának igazolásával (személyi igazolvány, jogosítvány vagy útlevél és lakcímkártya) és az Ön TAJ-számának közlésével válthatja ki a recepten lévő terméket.

  • postai úton szeretném megkapni a terméket?

Ahhoz, hogy a terméket postázni tudjuk Önnek, szükségünk van Öntől egy írásos kérelemre (postai levél vagy e-mail formájában), amiben megadja az e-recept lekéréséhez szükséges adatokat (a beteg neve, TAJ-száma, számlázási és postázási cím, e-mail cím valamint telefonszám a futárnak). Ezt az alábbi űrlap kitöltésével könnyen és gyorsan megteheti. A terméket ezután tudjuk postázni a megadott címre, utánvéttel.

 

Meddig érvényes az eReceptem?

Felírástól számítva 90 napig érvényes az eRecept is, csakúgy, mint a hagyományos recept. Ha ez idő alatt nem tudja beváltani, keresse fel az alvásterápiás orvosát az időpont módosítása/új recept kiadása ügyében.

 

Az eRecept beváltásakor (ahogyan a papír alapú vények esetében is) a terméket a mindenkor érvényes TB-támogatott áron számlázzuk Önnek. Az árakat megtalálja a honlapunkon az árlistában, illetve az adott termékre kattintva.

A recept-felírással kapcsolatos további tudnivalókat a TB támogatás menüpont alatt találja.

További kérdés esetén állunk szíves rendelkezésére nyitvatartási időben (hétfőtől péntekig 8-18h óráig) a +36 20 477 4747 telefonszámon, illetve a Ez az e-mail cím védett a spamkeresőktől, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez email-címen! Forduljon hozzánk bizalommal!  

 

Az EESZT vényről bővebben:

A jogszabálymódosítások alapján 2021. őszén minden ártámogatási szerződéssel rendelkező gyógyászati segédeszköz forgalmazónak is csatlakoznia kellett az EESZT (Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér)-hez, amely 2017. őszén került bevezetésre többek között azzal a céllal, hogy a betegek részére gyorsabbá váljon az ellátás, átláthatóbb legyen az egészségüket érintő rengeteg információ, könnyebben elérhető legyen sokféle szolgáltatás. (A rendszer használatához ügyfélkapus azonosításra van szükség.)

 „Az eRecept felírása az EESZT-ben főszabály szerint továbbra is törvényileg szabályozott módon, orvos-páciens találkozót követően írható fel. A találkozó azonban – a jogszabályi előírások teljesítése mellett – telemedicinális ellátás keretében is történhet. A felírást követően az orvos csak a beteg külön kérésére készít felírási igazolást. A felírási igazolást az orvos - a beteg választása szerint - papír alapon vagy elektronikus formában adja, így a felírási igazolás akár e-mailben is elküldhető a páciensnek.”

 

Használatban van még a narancssárga papír vény?

Abban az esetben, ha technikai okok miatt alkalomszerűen nem működik az EESZT rendszer, akkor hagyományos, narancssárga papír alapú vényt állíthatnak ki az Ön számára. Ezt a vényt továbbra is beválthatja személyesen, vagy elküldheti számunkra postai úton. Ennek menetét itt találja.